Yeni Konu Aç Cevap Yaz |
Konu : Irc Nedir - Irc Sunucuları Genel Ozellıkleri - IRCd
| Seçenekler | Arama | Stil |
![]() | #1 |
| ![]() Irc Nedir - Irc Sunucuları Genel Ozellıkleri - IRCd Irc hepımızın bildigi gibi bir sohbet protokoludur populer olmama sebebi su anda cok fazla gorsellıge hıtap etmemesı veya baska arkadaslık sohbet systemlerı gibi arkasında buyuk yazılım sirketlerı yerıne basit firma veya toplulukların olmasıdır Irc es zamanlı sohbet imkanı sunar 1 sunucu(daemon) + sunucu uzerinde o sunucuya baglı servisler(services / Links) + yine ana sunucuya baglı kullanıcılar(client) olarak semalandırılabılır Kullanıcı Kullanıcı Kullanıcı \ | / Sunucu / \ Servisler / DigerHizmetler yani hersey bir sunucuya baglanır sunucu bunları yapısına gore işler geriye iletir aslında gorsellık sunucunun kendısınde degil client(kullanılan baglantı programında)'tedir usttekı yazdıklarım bazılarına kolay ve sacma gelebılır ama irc uzerinde calısıyorsanız herseyın sunucu services clientte oldugunu bunların hepsi birlikte gelısmeden ircninde gelişmeyecegını biraz olsun anlatmaya calıstım irc nasıl calısır? irc aslında geri planda (tum systemler gibi) komutlar ile calısır siz sunucuya baglandınız anda sunucuya baglantı programınız nick / realname / ident olmak uzere bilgilerini yollar siz bu bilgilere gore sunucuya baglanırsınız bu arada sunucu sizin baglandıgınızı o anda baglı olan operatorlere yollar bu operatorlerin icerisinde sunucu adminleri ve sunucunun servisleri bulunur bu kısımdan sonra servisler kendı systemlerıne gore baglantıyı yorumlar ve sunucuya iletirler sunucu size iletir siz cevap yazarsınız yazdıgınız sunucuya gider sunucu aynı yazıyı servis e iletir servis cevap i sunucuya gonderir sunucu size iletir bu biraz karısık gelebılır ama system budur bu sekılde oldugu icin diger mesajlasma systemlerınden irc ayrılır diger systemler baglantılar arasında bir aracı kopru kurmazlar ama irc de bu kopru vardır Sunucuların su Andakı Yapılarındakı Onemlı komutlar /nick /identd /join /part /quit /invite /privmsg nick /privmsg #Channel /notice /action gibi gibi renklı kısım mesaj protokolu olarak adlandırılır ise bunlar kullanıcıların kullandıgı mesaj turlerıdır birde sunucunun mesajları vardır ve asıl ircd yonetımınde bızı ilgilendiren bu mesaj turudur numaralanmıs mesajlar olarakta dıyebılırım Unrealircd d bu mesaj turu 1 den 999 a kadar yazılmıstır ama tahmını olarak bu mesaj turu 200 e yakın mesaj icerir 001-005 arası sunucu bilgilerini desteklenen protokollerı gosterir 307-320 arası whois bilgilerini gosterir bunları unrealircd de s_err.c dosyasından kontrol edebilirsiniz sımdı bizi ilgilendiren desteklenen protokoller e gelecek olursak rastgele bir sunucudan protokol bilgisi ile baslayalım PHP Kod: Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın! CMDS=KNOCK,MAP,DCCALLOW,USERIP NAMESX SAFELIST HCN MAXCHANNELS=15 CHANLIMIT=#:15 MAXLIST=b:60,e:60,I:60 NICKLEN=30 CHANNELLEN=32 TOPICLEN=307 KICKLEN=307 AWAYLEN=307 MAXTARGETS=20 are supported by this server WALLCHOPS WATCH=128 SILENCE=15 MODES=12 CHANTYPES=# PREFIX=(qaohv)~&@%+ CHANMODES=beI,kfL,lj,psmntirRcOAQKVCuzNSMTG NETWORK=Sohbet CASEMAPPING=ascii EXTBAN=~,cqnr ELIST=MNUCT STATUSMSG=~&@%+ EXCEPTS are supported by this server usttekı bilgileri inceleyelım CMDS komutları belirtir maxchan girilebılecek en yuksek kanal sayısı chanlimit girilebılecek yetkılı olunan kanal sayısını belıtrır maxlist moda gore en fazla liste sayısını belırtır nicklen nick uzunlugunu channellen kanal uzunlugunu topiclen topic uzunlugunu belirtir maxtarget kullanılabılecek maximum notice ve privmsg limitini verir prefix kullanılan modelerı ve o modeye kanal verılen işareti belirtir chanmodes kanalda kullanımı serbest modulerı belirtir casemapping kullanılacak mesaj seklını belırtır kı ascii karakterler neredeyse tum dilleri icerir burda olamayan bir kac daha bılgı ekleyelım birde sunucu icerisinde sizin sectıgınız ozellıkler vardır mesela kullanılacak nicktekı karakterler eskı surumlerde latin-5 diye gecıyordu ama sımdı turkish diye geciyor olması lazım sunucu editlemede kullanılcak dosyalar s_err.c numeric mesajları cevirme degiştirme s_nick kullanıcılara girişte mesaj yazmak bilgi vermek icin kullanılabılır cunku her baglantı /nick komutunu kullanmak zorundadır s_komutismi duzenleme yapmak istediginiz komut ismindekı dosyayı inceleyiniz mesela kullanıcıya sureklı olarak birseyler yaptırmak ıstıyorsanız belırlı aralıklar ile kontrol etmek istiyorsanız sunucu nuzun kodlarında ping-pong gibi olusturulmus moduleyı kullanabılırsınız cunku bu module periyotık olarak kullanıcı ile işlemdedir mesela cok kullanılan bazı kodlamalarda sure duzenlemelerı vardır burada kullanıcının baglandıgı andan sunucunun o andakı saati cıkartılır kanal sure istenılenden kucuk ise veya buyuk ise kullanıcının işlem yapması engellenir. birazda unreal in geri kaldıgı ve dıger bılınmeyen sunuculardan bahsedeyım yenı gelıstırılen sunucular su andakı unreal yapısından farklı olarak cpp olarak devam ediyor bunun kodlamada bir avantajı oldugu kesın ornek vermek gerekırse /accept gibi veya ozel ban modeleri gibi ayrı komutlar farklı spamfilterler ayrı link yapıları sunucu icerisinde bulunan proxy taramaları ile cok daha kullanıcı ve operator dostu systemler gelıyor web uzerinden hizmetlere yavas yavas gecılıyor Unreal3.3 Inspircd1.2 ircd de bir cıgır acacagı kesin IRCD nın En onemlı parcası servisler e gecelım servisler birer bottur belırlı mantıklarda işlem yaparlar kullanıcıların bılgılerı dblerde toplanır o bilgilere gore işlem yapılır bu yuzden servislerin gelısımlerı diger kullanıcı hızmetlerıne yansır ornek olarak anope icin yapılan phpanope kulalnıcılara web uzerinden bilgi ve işlem mi sunmaktadır denora / phpdenora gibi php script ve servislerde gelıstıkce ircnın gorunumu sadece bilinen clientlerden cıkıp web uzerine bir dating(arkadaslık) sistemine dogru gidecektir ircd uzerinde birde eggdroplar+sock botlar = kullanıcı dostu botlar / eglence systemler / koruma systemler / yapay zeka ile operatorluk yapan botlar vardır bunlarda aynen bir kullanıcı gibi baglanırlar ve kodlamalarına gore hızmet yaparlar ircd de duzenleme yaparken bilinmesi gerekenler onerilenler Once kullanıcı icin işlem yapın gorsellık ircd icin onemlı olan degildir(bana gore) duzenlemenın ne icin olduguna karar verın neyi icerdigini ogrenın ve en basit mantıgı kullanın Suncuları zorlayacak duzenlemeler yerıne basit duzenlemeler kullanın servislerde yapılan duzenlemelerde sureklı bir yedek bulundurun Ircd basit bir programdır ama cozmek ıcın kurcalamaktan cekınmeyın yaptıgınız editlerden birseylerı gormeye calısın cunku yapıda kullanılan secenekler aynıdır ornek alınarak cok farklı duzenlemeler yapılabılır sunucu icerisinde herseyi anlatmak herhalde 5-6 saat e sıgmaz ama aklıma hemen gelen seylerı yazmaya calıstım ircd dosya systemı Unreal3.2.7/src/ standart yapı kodlamaları tanımlamalar Unreal3.2.7/src/modules yapılmıs moduller Unreal3.2.7/include/ tanımlamalar Unreal3.2.7/doc/ yardım dosyaları bunların icinde yapmak ıstedıgınız seyın ismini zaten bulacaksınız Inspircd/src/ standart yapı kodlamaları tanımlamalar Inspircd/src/modules yapılmıs moduller Inspircd/include/ tanımlamalar Inspircd/docs/ ornek ayar dosyaları ve yuklenecek dosyaların orneklerı anope-1.7.xx/src/xxxserv.c standart komutlari icerir anope-1.7.xx/src/core/ komutları icerir anope-1.7.xx/src/modules/ moduleleri belirtir tum programların kurulumları ayrıca readme veya install gibi dosyalarda verilmiştir ama standart kurulum olarak ./configure ayarla ./make derle ./make install derlemelerı secılen yere aktar(make install olmayadabılır) Benzer Konular:
Çoğumuz Aslen Deli ve Dünya Deliler Hastanesi.. ![]() |
![]() | ![]() |
Cevapla |
Yer İmleri |
Etiketler |
genel, irc, ircd, nedir, ozellıkleri, sunucuları |
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi) | |
![]() | |
CiN, Yunus12 |
Seçenekler | Arama |
Stil | |
| |