![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#1 |
![]() |
![]() ![]() Kitap Hakkında Renklerin anlamı ve duygular üzerindeki etkisini çocuksu bir coşkuyla anlatan, enerji dolu bir kitap! İspanyol yazar Rocio Bonilla’nın yazıp resimlediği özgün eser, şiirsel anlatımı ve benzersiz desenleriyle her yaştan okuru etkiliyor. Resim yapmayı çok seven bir kız çocuğunun, “Öpücük ne renktir?” sorusunun peşine takılan okur, renklerden tatlara, duygulardan hayvanlara uzanan eğlenceli bir yolculuğa çıkıyor. İnsanların ruh hallerinin, duygularının ve hatta öpücüğün bile çeşit çeşit renklerinin olabileceğini vurguluyor. Soruların ve düşünmenin de neşeli ve renkli olabileceğini anımsatan, çocuklarla birlikte hayaller kurmak için vazgeçilmez bir başucu kitabı. Küçücük bir çocuk, kırmızı uğurböceklerini, mavi gökyüzünü ve sarı muzları nasıl resimleyeceğini çok iyi biliyor. Penguenlerin, gorillerin ve hatta havai fişeklerin resmini yaparken bin bir çeşit renk kullanıyor. O da ne! Öpücüğün resmini hiç yapmamış… Peki, ya öpücük ne renktir?.. Tartışma Konuları 1.Hikâyenin kahramanı Monika nasıl bir çocuk; nelerden hoşlanıyor? Monica’nın yaptığı gibi çiçeklere güzel şeyler söylemek sizce de onların hızlı büyümelerini sağlar mı? Çevrenizde böyle davranan var mı? 2.Minimoni nelerin resmini yapıyor? 6. sayfaya bakın ve Minimoni’nin bu sayfadaki davranışlarının ne anlama geldiğini söyleyin. 3.Minimoni neden öpücüğün kırmızı ya da yeşil olmayacağını düşünüyor? Sizce haklı mı? 4.Minimoni’nin sarı renge bayılmasının nedeni ne? Sizce Minimoni bal sevmiyor mu? Siz bal seviyor musunuz? 5.16 ve 17. sayfaya bakın ve Minimoni’nin öpücüğü kahverengiye boyamamasının nedenini bulun. 6.Öpücük, Minimoni için neden beyaz, siyah ya da pembe olamaz 7.Minimoni, gri için ne düşünüyor? 8.Minimoni için öpücük ne renkmiş; bunu nasıl anlıyor? Sizce öpücük ne renk? 9.Sizce resim yaparken her şey gerçekte olduğu renklere mi boyanmalı yoksa özgür davranılabilir mi? Yani elma mor, köpek yeşil, çiçek siyah olamaz mı, neden? Yaratıcı Etkinlikler Çalışmaların çoğu online / çevrimiçi ortamda, ekran başında da gerçekleştirilebilir. Sergi: Herkes bütün renklerde birer “şey” (obje, bitki, canlı, eşya vb.) resmi yapsın. Bu resimleri boyadıktan sonra oyarak kâğıttan çıkarsın. Bütün bu oyulup çıkarılmış resimler, büyük bir panonun üstüne renklerine göre gruplanarak yerleştirilsin. “Ne, Ne Renktir?” panosu diğer sınıfların da görebileceği bir yerde sergilensin. Video: Herkes, “Benim öpücüğüm …renktir, çünkü… ” kalıbını kullanarak öpücüğünün rengini ve o rengi seçmesinin nedenini açıkladığı kısa bir video çeksin. Bütün videolar eğitmen tarafından birleştirilerek sınıfın “Öpücük Ne Renktir?” videosu oluşturulsun. Oyun: Çember şeklinde yerleşin ve birlikte 24 ve 25. sayfaları inceleyin. Herkes sırayla ve hızla siyah ve gri renklerin kendisine neyi çağrıştırdığını söylesin. Kendinden önce söyleneni yineleyen ya da örnek bulamayana topluca “yoooo” diye tavır konsun. Bakalım, sınıftakilerin hayal güçleri ne kadar geniş? Canlandırma: 9. sayfada kırmızının kızgınlığın rengi olduğu yazıyor. Herkes kızgın insanların neler yaptığı, nasıl davrandığı, nasıl konuştuğu, neler söyleyebileceğine ilişkin birer örnek versin. Mimikleri yaparak göstersin. Maket: Sınıfça kâğıtlardan çeşitli boyutlarda rengârenk kalpler yapın. Kalpleri, bahçeden toplanan kuru dallara tutturun ve bu dalları ağaç gibi görünecek biçimde, sınıfın uygun bir yerine yerleştirin. Ağaç maketinizin kalpli dallarıyla fotoğraflar çektirin, sosyal medyada paylaşın. Dileyenler fotoğraflarını, “Öpücük Ne Renktir Sergisi”ne ekleyebilirler. El işi: Herkes adının ilk harfi, kendi adının son harfi olan bir arkadaşına verilmek üzere, renkli kartondan ya da kâğıttan, sevgisini gösteren kalp ya da çiçek biçiminde bir rozet yapsın. Yaptığı rozetin ortasına arkadaşının ismini yazsın ve ona armağan etsin. Tüm sınıf armağanını yakasına takarak ya da elinde tutarak öğretmene poz versin. Öğretmen, cep telefonuyla çektiği sınıf fotoğrafını ailelerle paylaşsın. Sınıfça çok özel bir anı yaratın. Pandomim: Öfke, sıkıntı, mutluluk, neşe, kıskançlık, şefkat, üzüntü, acı, haz, tiksinme, korku, kaygı, şaşkınlık vb. duyguları tek tek küçük kâğıtlara yazın. Kağıtları katlayıp bilye şeklini alıncaya kadar yuvarlayın. Her öğrenci sırayla bilyelerden birini çeksin ve içinde yazan duyguyu sözcük ve ses kullanmadan yalnızca mimikleriyle diğerlerine anlatsın. Bakalım, öpücük sevginin göstergesiyse diğer duyguların göstergeleri nelermiş? ![]() 🤍 🧿 💙 hic bir sey için geç değil ve
geç değil bir şey için hiçbir şey 🤍 🧿 💙 |
![]() |
![]() |
![]() |
Yer İmleri |
Etiketler |
renktir, Öpücük |
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 ziyaretçi) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
Forum | Bilgilendirme | Künye |
Powered by vBulletin® Version 3.8.6 Copyright ©2000 - 2023, Jelsoft Enterprises Ltd. ForumKolik.NET Forum Sahibi: KıRıK |
Sitemiz bir genel forum sitesidir. Bu yüzden sitemize kaydolan herkes, kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabilmektedir. Bu sebepten ötürü, sitemiz üzerinden paylaşılan mesajlar, konular ve resimlerden doğabilecek olan yasal sorumluluklar paylaşan kullanıcıya aittir. Forumkolik, hiçbir yasal sorumluluk kabul etmemektedir. Illegal herhangi bir faaliyet görülmesi durumunda İLETİŞİM sayfasından bildirim yapıldığı takdirde, mesaj, konu ya da resim en fazla 24 saat içerisinde silinecektir. |
Forum Manager: SaRe Graphic Designer: Müptela |
hd yabancı dizi yabancı dizi Turk Arkadas antalya haber Eşya Depolama Evden Eve Nakliyat Çekici |